reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Magdaléna Paluchová

Magdaléna Paluchová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekedy si myslím, že myslím ako muž. Ale márnivá som ako žena. Žijem podľa hesla, že všetko je tak, ako má byť. Že Boh žehná naše kroky a keď ho pustíme do svojho srdca, nejestvujú nesprávne rozhodnutia. Každý deň je dar a každý človek diamant a moja najväčšia múza je moja matka. Zoznam autorových rubrík:  KrakovSovia pošta TiboroviScestne z ciestSúkromnéNezaradené

reklama

Krakov

Detstvo pod šálom

Magdaléna Paluchová

Detstvo pod šálom

Mám taký šál. Taký hrubizný, dlhočizný. Som doňho až po oči. Zabalená. On sa tak elegantne pára, mizne mi pred očami, ale ja ho zbožňujem. Aj preto, že som sa naň ulakomila za peniaze, ktoré mi potom hrozne hrozne chýbali. Klasika. Márnivosť. Mladosť. Pochabosť.

  • 7. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Najčastejšie pocity z Krakowa - zima a clivo za mamou

Magdaléna Paluchová

Najčastejšie pocity z Krakowa - zima a clivo za mamou

Strašne dlho sme mali na baraku zimu. No zo tri mesiace vkuse. Vonku bolo teplejšie ako vnútri. To bolo smutné a smiešne zároveň. Až raz majiteľ utesnil okná. Potešili sme sa. A potom zasa prestala tiecť teplá voda. No a mama, ona sa na to strašne hnevala.

  • 19. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Figu borovú

Magdaléna Paluchová

Figu borovú

Chodím veľa pešo. A, ježišmária, hlavne bez slúchadiel v ušiach. Ešteže čo! Život treba vnímať všetkými zmyslami. Všade je tu pre mňa ešte stále čo obdivovať, pozorovať, sledovať. Hlavne sledovať!

  • 16. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Poľsko je krajina, ktorej nedostatky prehliadam

Magdaléna Paluchová

Poľsko je krajina, ktorej nedostatky prehliadam

Poľsko je krajina, ktorej nedostatky prehliadam. Hej, ignorujem ich, je to tak. Cielene, zámerne, vedome. Veď ak vám do teplého kakaa spadne smietka prachu, tiež to pokojne prehltnete...

  • 15. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 20
Domov

Magdaléna Paluchová

Domov

Posaďte sa, milé deti, dnes rozpoviem vám, ako čas mi tu letí. Krakov je nádherný. Nemyslím len architektonicky. Nemyslím koče s koňmi na námestí. Nemyslím tety, čo pri ceste predávajú kytičky zo sušených kvetov a štebocú si ako mladice. Nemyslím žongléra, klaviristu pred kostolom. (Gitarista, harfista, ale klavirista? Klavír na ulici? Jazyk som mala vygúľaný dva metre pred sebou ako v Tom a Jerry, verte mi.)

  • 21. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Dom

Magdaléna Paluchová

Dom

Viem, že veta sa nemá začínať slovom „keď“, keď mne to nedá... Keď som prvýkrát otvárala dvere na „dome hrôzy“ (tak som ho totiž všetkým doma opísala, aby som to pri prípadných návštevách už nemusela absolvovať) bola som pripravená na všetko. Rozbité schodisko bolo akože neviditeľné, kde-tu opadaná omietka najbežnejšia vec na svete, no a tými zúfalými vchodovými dverami som prosto iba vošla, nech sa deje vôľa božia. Už beztak sa mi prehrával v hlave film, ako mama v nedeľné poobedie plače pri štrúdli babke na ramene, aké to tu máme chatrné. Môj kyslý výraz by tejto skutočnosti nepomohol. Nie darmo sa hovorí, že pre pokoj v rodine človek často i horkú slinu prelkne. (To mám z Mamky Pôstkovej, alebo Statkov zmätkov, pozdravujem autorov do záhrobia, kam patrí aj dom, ktorý práve opisujem.) Prešli dva týždne. „Domu hrôzy“ dĺžim zoznam ospravedlnení a hrejivé pohladenie.

  • 20. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu