reklama

O pyšných matkách a bohuvďačných dcérach

Sú veci, ktoré by sme nemali tolerovať. Lacné voňavky, nedodržané slová, a kondómy v prírode. A potom sú veci, ktoré by sme na osi citlivosti, čo je dobré a čo zlé, mali umiestniť niekam vysoko. Starožitnosti, lesy, v ktorých sme objímali buky ešte ako deti a mamine rady. Mamine rady.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

,,Mne sa zdá, že už sa oveľa viac ja učím od vás, ako vy odo mňa,“ povedala mama a drisla z vreca múku do koláča.

Jedna z vecí, ktoré som mamu naučila je, že ELLE nie sú noviny do záchodu. Iné si neuvedomujem. Za to si uvedomujem, za koľko lekcií vďačím jej. Učí ma, že mám šetriť a ja ju akurát, na čo je určite potrebné vyhodiť peniaze. Neučí ma segedínsky guláš, lebo hovorí, že najlepšie sa veci naučíme za pochodu. Čiže aj tým, že ma neučí, ma učí. Rafinované.

Dúfam, že si raz za to všetko nevypýta peniaze. Lebo som v keli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S mamou máme čistý vzťah. To si niekedy vyčítam, inokedy si to závidím. Neprestanem to nikdy obdivovať. Je to jeden z druhov lásky, ktorý sa nezunuje.

V živote človeka príde polčas, kedy sa úlohy rodičov a detí prestriedajú.

Kedysi sme my potrebovali previesť cez prechod, zrazu sa mama na vás spolieha, keď blúdi po nákupnom centre. Zrazu ona potrebuje vaše rady. A veď to vám je lepšie ocenenie ako michelinská hviezda! Zrazu vás ona obdivuje, ako šoférujete, ona potrebuje povzbudiť, nebyť chvíľu mamou, dať si dole obrúčku a sťažovať sa na život.

Je zvláštne vidieť rodičov len ako obyčajných ľudí. Ako sa mýlia, ako nevedia. A to je ten citlivý, veľmi krásny bod. Keď pripustia, že nemusia byť iba príkladom. A dovolia pre zmenu oni, aby sme boli my oporou im.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Musí to byť mágia vychovať jedinca. Trochu šibnutého, čo ste ho museli naháňať varechou, aby nemal štvorku z matiky. Musí to byť trpezlivosť, nevedieť, kde sme a vydržať. Dať nám za ucho a prekonať nutkavú potrebu hneď nás za tým poláskať. Prosto. Naučiť nás rozumieť životu. Tak prakticky.

A či vedeli naše mamky, otcovia, akými budú rodičmi? Asi najlepšie sa človek naučí za pochodu. Byť najlepším rodičom, akým vie.

Musí to byť venovaná láska, nekonečná, obetovať nám život a nechať nás ísť. Aby sme sa mohli vracať. Pre rady.

,,Deti, vy ste moja pýcha.“ A položila koláč, už hotový, na stôl.

A potom ho láskou nezjedz. Teda ju.

Magdaléna Paluchová

Magdaléna Paluchová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekedy si myslím, že myslím ako muž. Ale márnivá som ako žena. Žijem podľa hesla, že všetko je tak, ako má byť. Že Boh žehná naše kroky a keď ho pustíme do svojho srdca, nejestvujú nesprávne rozhodnutia. Každý deň je dar a každý človek diamant a moja najväčšia múza je moja matka. Zoznam autorových rubrík:  KrakovSovia pošta TiboroviScestne z ciestSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu