reklama

Alej mladíckej nadutosti

Kráčam primŕzajúcou alejou a myslím na teba. Niežeby som inokedy na teba nemyslela, ty viťúz. Kradneš mi myseľ ani rabovačka v Japonsku po tajfúne. Kráčam vychádzkovým krokom, akoby zajtrajšok nemal byť a čím väčšia mi je zima, tým pomalšie idem, kľudnejšie, akoby na protest ľudským pocitom.

Písmo: A- | A+

Popravde, najradšej by som kráčala pospiatky, spiatočky až do tých dní, zimných večerov - skromne zasnežené cesty, ani posýpka na koláč, keď sme sa ešte veľmi nepoznali, ale chceli sme sa. Banujem, že čas sa nedá vyrátať na kilometre, lebo – určite by som to aspoň skúsila. Rozutekať sa ta. Zhovárali sme sa hodiny na mŕtvom vzduchu, pery nám modreli a naše obrysy lenivo hltala atramentovo-čierna tma. 

Šveholili sme veľmi veľa a o ničom. Inokedy sme o všetkom mlčali. Čas bol čarovný, prísny život v nedohľadne, nevlastnili sme celkom nič, okrem vreckového, no mali sme ten najväčší kapitál pre budúcnosť – túžby a predstavy a utópiu o žití. Papuľovali sme susedom, lebo podľa nás to boli prďúsi bez fantázie, schátrané člny v prístave života, z mladíckej nerozvážnosti sme povyšovali vlastné ideály nad stereotypy. A prisahali sme, že nikdy nebudeme bežní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes viem, že svet sa točí inak. A či malo zmysel o ňom uvažovať ako nedospelý najdúch a vrchy si z prachu stavať? Veď ty vieš.

Chýba mi tvoja myseľ. Tvoj razantný, ale dôvtipný názor, ktorý rezonoval. Tvoje postrehy. Veľakrát, keď sa rozhodujem, keď neviem, keď váham, snažím sa spomenúť si, ako by si reagoval. Čo by si mi radil. Za čo by si ma vysmial. Rozmýšľam, či popri všetkom a všetkých, lebo ľudia nevynímajúc si obľúbili sa zmeniť, by si ostal rovnako neústupčivý voči vrtochom, spravodlivý, lebo tak si ťa pamätám. Kritický k ľudskej roztopašnosti, a zároveň nežný k všednostiam. K láske napríklad. K rodine, k úľubám, radostiam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ty si bol môj radca, darca rozumov.

Že každý je nahraditeľný, vidím každý deň. Miesta sa plnia, spomienky blednú, tečú pomedzi prsty, tratia sa v odtoku nenávratných skutočností.

Ale niekedy do tak nemusí byť,

niekedy to tak byť nemusí. Lebo keď spomeniem na teba, znova mrznem pred činžákom, snívam a túžim. Lebo keď myslím na teba, svet nemôže byť smutný.

Magdaléna Paluchová

Magdaléna Paluchová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekedy si myslím, že myslím ako muž. Ale márnivá som ako žena. Žijem podľa hesla, že všetko je tak, ako má byť. Že Boh žehná naše kroky a keď ho pustíme do svojho srdca, nejestvujú nesprávne rozhodnutia. Každý deň je dar a každý človek diamant a moja najväčšia múza je moja matka. Zoznam autorových rubrík:  KrakovSovia pošta TiboroviScestne z ciestSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu