reklama

Čierna Madonna

Sedím si iba tak pri stole, počúvam ju. Myšlienky mi lietajú hore – dole. Ako ten falošný sneh v sklenenej guli, keď ju otočíte hore dnom. Škube mi okom, keď odchádza na ,,dámy“, vrhám sa po papieri. Papier, doriti, nemám. To sú tie moje zasrane zorganizované pondelky... Niekedy je to písanie už viac chorobou, ako terapiou. Tak si aspoň ukladám do mobilu poznámku. Neznášam to. Ale musím zachytiť zlomok emócie z tohto momentu. Skicu. Lebo Ona je jedinečná, ako maľba. Neopakovateľná, ako obloha.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Viete, niekto má dobrú riť, ale nič a nič nie je vzrušujúcejšie, ako keď má niekto sexy dušu. Odvahu. Srdce leva. Bojovnosť. A tak krásne čierne vlasy k tomu. Nič nie je príťažlivejšie a závideniahodné zároveň, ako keď vidíte, ako veľmi niekto miluje svoj život. Seba. Druhých. So všetkými nedostatkami, aj úspechmi. Lebo často je prijať mínusy našich najbližších ľahšie, ako nezabiť ich za ich šťastie. Ona to vie.

Ona vie pomáhať. Vypočuť. Vyložiť karty na stôl, ísť s vlastnou kožou na šibenicu, riskovať. Vie sa rozdať, vie byť rázna, vie si užívať. Má hodnoty, má svedomie, má hriešnu dušu, ale čistú myseľ. No čo by ste chceli, aby z vás vyrástlo, keby ste mali tak úžasnú rodinu ako Ona.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už dávno som nesedela oproti niekomu, kto by ma inšpiroval tak astronomicky nákazlivým spôsobom. Fakt. Kto by o svojich snoch rozprával tak bezhranične nadšene, že som od vzrušenia mala chuť v momente odpáliť delobuch, a tak opatrne zároveň. S rozvahou. Lebo Ona vie, že pri svojich predstavách musíme počítať s Bohom. Nechať mu priestor. Ukázať mu, že s ním vo svojom živote rátame. Inak s našimi plánmi vymetie všetky kúty našej samoľúbej pripravenosti. Tak, ako sa to stalo už aj jej.

Už dávno moju pozornosť nikto nenalapal do sietí tak, ako Ona. Dávno som nepočula o vlastnej bolesti, boľavej a hnusnej, hovoriť človeka tak úprimne a priamočiaro, vtipne a metaforicky. Tak, že som chcela plakať čašníkovi do zástery. Iba starcov, hercov a ľudí, čo nemajú čo stratiť. Ona sa nebojí stratiť všetko, čo má, za cenu získať iné. Jej život je tombola. Ona sa nebojí mať sny. Ona sa nebojí staviť všetko a nevyhrať. Ona nemá strach. To niektorých desí, iných priťahuje tak, že chcú navždy ostať v jej prítomnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Snažíme sa písať o živote, ale to on píše nami. Scenáre, že Búrlivé víno je v porovnaní s tým iba smradľavé bublajúce bahno. Ale kým by sme boli, keby sme neprešli tým, čím sme prešli? Takí, akí sme, sme tou najlepšou verziou seba samých. Výnimoční vo vlastnej nedokonalosti. Môžeme klesnúť hlboko sami pred sebou, byť ponížení pred svetom, ale pred Bohom nikdy.

V tieni svetla, ktoré sa z pouličných lámp odrážalo v našich nedopitých pohároch som videla, ako sa jej v očiach zaleskli slzy. Silný človek je, kto sa nebojí ukázať slabiny. Nie je umenie žiť podľa pravidiel, kajať sa zo svojich činov. Ale ísť, chybiť a napriek tomu neľutovať – to je srdce bojovníka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Taká je pre mňa Ona. Graciózna. Odvážna. S divokým srdcom, ktoré mohlo byť zlomené, ale nikdy, nikdy nemôže byť pokorené.

Madonna.

Magdaléna Paluchová

Magdaléna Paluchová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekedy si myslím, že myslím ako muž. Ale márnivá som ako žena. Žijem podľa hesla, že všetko je tak, ako má byť. Že Boh žehná naše kroky a keď ho pustíme do svojho srdca, nejestvujú nesprávne rozhodnutia. Každý deň je dar a každý človek diamant a moja najväčšia múza je moja matka. Zoznam autorových rubrík:  KrakovSovia pošta TiboroviScestne z ciestSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu