reklama

Všetky dobré veci sú zadarmo. Vlaky to nie sú

,,Dobré ráno, sedemnásty november! Zaštrngala som si kľúčmi po ceste od dverí a vonku na príliš teplom nenovembrovom vzduchu vítala ma sloboda a demokracia a rýchlik Horalky Sedita ,,zadarmo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vždy keď to nahlas vyslovím, nezabúdam privyrobiť rukami úvodzovky. Rozmýšľam nad tými študentmi, ktorí sa podpísali za petíciu a dnes hrdo cestujú bez platenia. Ja tiež. Človek má vždy na výber, to hej. Rada by som si samaritánsky platila jízdenky, než bojovať s touto populistickou hovadinou, verte mi. No ale šafár si s cudzími (rodičovskými) peniazmi. Nie som predseda parlamentu.

Šťukmajsterka do mňa zabŕda, že už sa teda vozíme zadarmo a ja na ňu, no že veď aj vy. Kriví peru a v duchu mi dáva za ucho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 . . .

Na Námestí SNP horia sviečky. Stejdž je postavený, prinášajú ,,kazateľnicu" pre Hlinu. Rozprávam sa so Zdenom. Je na ulici. No nie takto jednorázovo. Dvadsaťpäť rokov. Žiadna symbolika; Zdeno je bezdomovec režimu. Nemá nič a má celý svet. Na nikoho sa nehnevá a vie toho neúrekom. Pýtam sa odkiaľ a on mi, že: ,,z ulice." Podávam mu ruku a stisnem mu jeho zjazvenú. Asi by som mala byť viac v uliciach. Mali by sme.

 . . .

Stáli sme ráno v aute na červenú, vedľa nás česká favoritka. Oco klial čosi o tom, že Česi môžu jazdiť so starými ešpézetkami, my sme ich museli vymeniť. Že to tiež bol isto biznis pre niekoho, kto sa nabalil. Že tento štát si z nás robí prdel. Taká klasika na ráno. A že reku načo idem do tej Bratislavy, veď Paška už odstúpil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Paškovo odstúpenie je hanba pre sedemnásty november. Vo fúzoch mu visia kusy z koláča nenažranosti a on si dovolí to zahrať na urazeného moralistu, ej bisťu.

Lenže politici sú zrkadlom ľudí. Vždy boli.

Ak sme my pripravení vypúšťať len granáty nespokojnosti, čím si máme zaslúžiť a pritiahnuť pokrokových ľudí? Vieme vôbec sami s čím by sme boli ochotní byť spokojní? Možno, že dnešný 17. november nie je o tom, že za dvadsaťpäť rokov sa vrchnosť nedokázala zmeniť. Možno je o tom, že i dvadsaťpäť rokov nie je dosť, aby sa prerodilo zmýšľanie spoločnosti.

Teším sa, že ľudia boli i tak v uliciach. Teším sa z deduška, ktorý si žmolil sviečku, len, len že by mu nezhasla. Teším sa z dnešných ocenených Bielych vrán, teším sa z Fedora Gála, z toho ópia, ktoré dáva do svojho prejavu a ktoré pohltilo celý Urban Space. Teším sa z Matúša Kostolného, zo Zuzany Wienk, zo starostov, ktorí boli znovu zvolení, lebo vďačne pomáhajú svojim obciam, teším sa zo všetkých, ktorí neprestávajú ukazovať,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

že nie je všetko čierne, ako novembrové kabáty. Že svet je farebný, že priestor pre slobodu existuje a dobré veci sa dejú. Želám Slovensku, nech má dobro čo najviac poslucháčov.

Lebo dobrá politika - to nie sú vlaky bez platenia.

Dobré je začať od seba. Lebo najdôležitejšia politika je tam a iba tam. A za ozajstné zadarmo.

Magdaléna Paluchová

Magdaléna Paluchová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekedy si myslím, že myslím ako muž. Ale márnivá som ako žena. Žijem podľa hesla, že všetko je tak, ako má byť. Že Boh žehná naše kroky a keď ho pustíme do svojho srdca, nejestvujú nesprávne rozhodnutia. Každý deň je dar a každý človek diamant a moja najväčšia múza je moja matka. Zoznam autorových rubrík:  KrakovSovia pošta TiboroviScestne z ciestSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu