reklama

Chlapi neplačú. Pijú a milujú

,,Mami, načo majú pri hroboch tie lavičky?“ Pýtala som sa infantilne nedospelo a čakala, že mama vymyslí iné odpovede, ako také, na ktoré viem prísť sama. Že si chcú ľudia posedieť mi nestačí. Ale prečo si chcú posedieť? Také ma zaujíma.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Miro sedel pri hrobe a otvoril si fľašu piva. Neviem, či si aj nezapálil. Aj psa mohol zobrať, aj korčule, že by porušil všetko, čo bolo prečiarknuté na mosadznej bráne cintorína. Mala som sa modliť, ale úpenlivo som sa ním zaoberala. Hroby vyzerajú tieto dni nádherne. Je to polemika, že by nemalo ísť iba o kvetinové chochuje a drahé kahance, ale vyzerajú i tak krásne. Spomienkovisko. Skoro sa mi žiada napísať, že sú živšie. No, ale nenapíšem, veď – ako by to bolo. Niekde medzi zvykmi, farebnou parádou a modlitbami za vykúpenie zosnulých bol ešte aj Miro.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mal kosoštvorcovú vestu. Sviatočnú. Viem, lebo aj oco má takú. Módna starožitnosť. Koženku a kahance v igelitke mal. Ľudia chodili ako mravce, zbierali staré svietniky, pokladali nové, volali na deti, predierali sa pomedzi pomníky, zdravili sa. A Miro sedel.

Keď vám žena umrie na rakovinu svet sa točí inak. To je väčšia ľútostivosť, silnejšia kruto-nežná pravdivosť ako texty Jarka Nohavicu. Je to životné naučenie, ktorým keď človek prejde, už naňho nedoliehajú hlúpe človečenské vrtochy, čo si asi kto pomyslí a prosto sa napijete na hrobe svojej ženy.

Vilo sa oženil druhýkrát, hoci deti už nechce. Prosto chce byť ženáč. Miro už ženu nechce mať. Že tá jeho bola ako pre Adama Eva. Miro verí, že človek má za celý život jedinú ozajstnú lásku a tú už on mal. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a potom nemaj rád život, keď stretneš také duše.

Tak preto sú tam tie lavičky. Aby si ľudia mohli dať pivo. Kdesi medzi nebom a zemou.

Magdaléna Paluchová

Magdaléna Paluchová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekedy si myslím, že myslím ako muž. Ale márnivá som ako žena. Žijem podľa hesla, že všetko je tak, ako má byť. Že Boh žehná naše kroky a keď ho pustíme do svojho srdca, nejestvujú nesprávne rozhodnutia. Každý deň je dar a každý človek diamant a moja najväčšia múza je moja matka. Zoznam autorových rubrík:  KrakovSovia pošta TiboroviScestne z ciestSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu